Fortsätt till huvudinnehåll

12 år!



Den här helgen för exakt 12 år sen, skulle jag ha åkt till Ramundberget med dåvarande jobbet. 
Då, för 12 år sen, var jag ensamstående tvåbarnsmor i Stockholm med ansträngd ekonomi, men den årliga skidresan till Ramundberget brukade jag prioritera. 
Detta år, 2002, kände jag dock att det var lite annat som pengarna skulle räcka till så jag avbokade resan i sista minuten. Mormor var bokad som barnvakt och kom ner ändå, för att umgås lite.
Under fredagskvällen, den 8 februari, hade jag som vanligt lite sms:kontakt med en "bekant" från Uppsala som jag lärt känna via en kollega. Kollegan var sambo med "bekantens" syster.
Vi träffades första gången den 9 juni 2001 i Uppsala på födelsedagsfest hos kollegan och sambon. Min bil, Morsan, kokade på väg till Uppsala och fick bogseras fram till festen och detta blev ju ett samtalsämne under kvällen. Snygg entré liksom!
"Bekanten" visade sig vara en riktig gentleman och eskorterade mig till nattbussen hem till Stockholm senare.


Därefter följde en regelbunden sms:kontakt under sommaren, hösten och vintern fram till fredagen 8 februari 2002.

Efter fredagsmyset den kvällen med tacos framför tv:n, när killarna somnat och mormor började tackla av, piffade jag till mig och tog tunnelbanan in till stan.

Under kvällen hade jag som sagt, i vanlig ordning, haft lite smskontakt med "bekanten". Han var på herrmiddag i Stockholm och sällskapet skulle ut på lokal senare på kvällen. "Ska vi ses där?" Ja, vad sjutton, varför inte. Barnvakt hade jag och kvällen hade vi ju ändå haft tillsammans. Mamma var ändå redo för sängen så henne övergav jag inte på något sätt.
Sagt och gjort, jag åkte in.

Resten är vår historia!
Bild från madeleines.se


Det visade sig när jag satt på bussen hem igen senare på natten att "bekanten"'s (som ju var Thomas) bror bodde vägg i vägg med mig i Sundbyberg. Thomas skulle egentligen ha sovit hos en kompis, men fick inte tag på honom. Han fick tag på brorsan istället och ringde mig där jag satt på bussen och berättade att han var på väg hem till brorsan i Sundbyberg. - Men där bor ju jag också! sa jag. - Han bor i Ör, sa Thomas. - Men det gör ju jag också! Sa jag. - Han bor på Logdansvägen, sa Thomas. - Nu driver du med mig. Det gör ju jag också! Sa jag. Osv osv 




Det slutade med att vi träffades IGEN på natten, när den 8 februari övergått till 9 februari, ute i trapphuset! Min dörr och Thomas brorsas dörr precis bredvid varandra. Hur stor är chansen?!
Ett ljuspotpurri på tårtpappersfat.
Den lilla tennsoldaten på häst fick Thomas av mig
på vår 10-åriga bröllopsdag 9 augusti i somras.
En dos symbolik: tenn för tennbröllopsdag och en riddare på häst,
eftersom Thomas är min riddare.
En rysk docka från IKEA fungerar både som
dekoration, attraktion och distraktion :)

Så idag, 9 februari 2014, har vi varit tillsammans i 12 år och ska fira det med en middag på restaurang, hela familjen! 
Tulpanerna kom Thomas hem med i fredags, eftersom han vet att jag älskar tulpaner!

Bild från google

Den uppmärksamme har noterat siffran 9 som återkommande datum i vår relation.

Första mötet - 9 juni
Årsdag - 9 februari
Förlovning - 9 augusti 
Bröllopsdag - 9 augusti.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fel zon, fel blomma, fel info, fel Odla.nu, fel fel fel!

Jag känner mig så lurad och besviken! Så här ska det se! Bild hämtad från nätet. Förra sommaren köpte jag tre stycken stjärnjasmin som skulle klä in min altan, klättra uppför stolparna och bara välla över taket. Så såg det ut på bilden i alla fall. Nu har det visat sig att denna växt som mest klarar zon 1, vilket är längst, längst ner i Skåne. I Uppsala har vi zon 4. Det som gör mig putt är att det inte fanns någon zonangivelse på odla.nu, så jag tänkte inte så mycket på det. Det är ju annars det första jag kollar när jag ska handla växter, i alla fall på nätet där shopen servar hela landet. Så här ser det ut med mina stjärnjasminer. Bilden är visserligen från den 20 april, men jag kan lova att det inte hänt så mycket mer än så med dem. De är nästan lika stora nu, 2½ månad senare efter mycket gödning, vattning och ett skyddat varmt ställe. Så här ser det ut i verkligenheten..... Växterna är inte vinterhärdiga så de står bäst i kruka och tas in under vinter, därf

Nu mår jag mycket bättre!

Kan man må annat än bra när man hör den här melodin? Jag har ju hört den med ett halvt öra på radion, men idag när jag åkte hem från affären skruvade jag upp volymen när jag hörde de första stroferna, som fick mig att spetsa öronen lite extra och herre jävlar, vilken TEXT! Hon kan hon, Kristina Lugn, säga vad man vill.  Galet bra! Man småler genom hela melodi.  Hör själv! Och läs texten här nedan. Ha en trevlig söndag kväll! NU MÅR JAG MYCKET BÄTTRE Lyrics: Kristina Lugn Music: Benny Andersson Nu mår jag mycket bättre, tack och lov att jag finns. Se på mig, jag är rasande bra. Ja, jag mår som en prins. Vad vill du ha till middag? Kanske leverpastej? Jag ska städa åt dig. När du faller för mig mår du så mycket bättre. Säg tack till var dag du får leva, var glad att du är så normal. Ditt blodtryck är lagom och dina sorger dom har dött av samvetskval. Nu kommer jag och tar dig. Du blir glad, må du tro, när jag satsar på lyxprod

Min Floravägg - originalet?

  Det här var nästan lite läskigt! Det kom ett mejl från en arbetskamrat - Har du sett denna? stod det och innehöll en bild med "min vägg"!! Fast det var inte min vägg. Det var någon annans. Jag trodde någon gjort ett fotomontage :). Hick! Så den fanns, tapeten jag letat efter, men inte hittat!    Botanica från Sandberg Botanica  MIN vägg. MIN tapet! Frågan är då: vilken är originalet? Tapeten från Sandberg eller min vägg tapetserad med boksidorna från Den Svenska Floran.........??? Eller kanske den som satt hos Linné själv...... Tilläggas kan ju att det var betydligt roligare att tapetsera med boksidor än med en vanlig tapet i alla fall :o). Och det blev mycket, mycket billigare! Original eller originell?